Monday 22 February 2016

Belajar Berubah

Bismillahirrahmanirrahim,

Berubah,
Diri ini ingin sekali berubah,berpaling pergi dr noda dosa dan tak kembali lagi,namun aku lemah dan aku kembali lgi.

Aku tahu Allah,tuhanku Maha Pengampun dan Pemurah,namun apakah aku tidak cukup malu utk tidak melakukan dosa,sungguh aku risaukan pandangan manusia,sedangkan pandangan Allah itu yang lebih berhak untuk aku insafi.

Allah,
Dalam aku tenggelam dengan dosa,kau masih memudahkan segalanya buatku,apakah itu Istidraj?

Allah,
Kau yg Ar Rahim ,masih sudi mencampakkan rasa berdosa ini,biar aku kembali,berkali aku sesali dan aku kembali lgi,Allah,jangan Kau tarik rasa berdosa ini,jangan Kau jemu terima pengembalian diri ini.

Allah,sungguhlah aku lemah,lemah sekali,apa yg Kau ilhamkan,aku biar saja berlalu,risau ,takut akan kehilangan dunia ,namun dengan Ar RahmanMu Kau beri juga aku jalan keluar yang bukan melalui diriku.

Allah,aku mahu berubah,menjadi diri yang baru,yang lebih kuat hanya kerana RedhaMu.
Namun Kau telah berfirman,
Bahawa aku takkan mampu melalui jalan ini melainkan dengan Nusrah dan IradahMu .
Maka aku mohon Ya Allah,kurniakan aku kekuatan utk aku kembali dan sentiasa dijalanMu.

Kerana Tuhanku,Allah,Pemurah dan Pengampun bagi hamba yang meminta,
Kerana aku, sang pendosa yang tak seharusnya berputus asa utk sentiasa kembali pada Yang Esa.

#LastuKhairuMinkum

No comments:

Post a Comment